Davant de determinats espots, penso que els autors de la campanya i els qui la paguen estan convençuts que el públic, o almenys la majoria del públic és mentalment dèbil, s'empassarà la "trola" i acabarà comprant.
Segurament l'invent els hi funciona perquè cada dia hi ha més publicitat enganyosa. No se'n lliura cap sector: alimentació, farmàcia, cosmètica, automoció, finances...
A part del text, les imatges i la música que embolcallen el missatge també tenen, sovint, delicte.
Per sort, s'han superat coses com l'anunci de la foto, que avui portarien als tribunals a la marca i a l'agència anunciadora.
Tot i això delicte hauria de ser, simplement, el fet de mentir a la gent per tal d'obtenir un lucre, altrament dit estafar.
I ara, tres minuts per somriure amb la Trinca:
2 comentaris:
Tot estant d'acord en essència en el que dius, també penso, com a persona que ha treballat en això, que no tot en publicitat es fa pensant en què la gent és dèbil mental, ni en el que tot es fa de mala fe.
És un món que forma part de l'engranatge capitalista en el qual estem ficats, que té el seu codi més o menys ètic, i en el que hi ha gent de tota mena, com en qualsevol col·lectiu. Qui no fa servir la persuasió de tant en tant?
D'acord en que de vegades fa mal, i en el fet que és un món molt millorable, però.
Josep Lluís: Esta clar que només em refereixo a la publicitat feta amb mala fe. Salvo la que està feta amb dignitata i bon gust, que també hi ha i cal, com tu fas, dir-ho.
Publica un comentari a l'entrada