Etiquetes

diumenge, 23 de gener de 2011

SEMPRE HAN VOLGUT QUE BEGUÈSSIM COCA-COLA

«Coca-Cola refresca mejor»;«Haga una pausa y beba Coca-Cola» «Todo va mejor con Coca-Cola»; «La chispa de la vida»; «Coca-Cola es así»; «Sensación de vivir»; «La vida sabe bien con Coca-Cola» ... cal reconèixer que les campanyes publicitàries d'aquesta beguda que te tants adeptes han estat un èxit. A tot el món hi ha persones que beuen aquest refresc, sol o acompanyat i per lo vist la cosa va començar fa molts anys.

4 comentaris:

Júlia ha dit...

La Cocacola, és, efectivament, ja una mica antiga, hi ha boniques imatges com la que penges on es mostra. Quan la van introduir a Espanya, allà pels seixanta, venien a les escoles i ens portaven de franc a veure la fàbrica del carrer Almogàvars. Com que les monges anaven curtes d'armilla i aleshores no hi havia manies sobre el consumisme, encara, hi anàvem sempre molt contentes. Allà ens passaven un documental sobre l'antiga història del beuratge, era divertit. Em sembla que és el primer indret on vaig tastar les 'galetes salades'.

Ramon ha dit...

JÚLIA: Jo també vaig visitar la fàbrica en aquella època. Em va impressionar. Va ser la primera visita a una empresa. Recordo que em va sorprendre que el rètol de l'entrada digués "Cobega"; també la gran màquina que netejava les ampolles de vidre i la història que ens explicaven de la fórmula secreta del refresc (la fórmula "7X" o alguna cosa així). Poc temps després ens van portar a la fàbrica de la Pepsi. D'allà encara guardo el carnet de "Amigo de Pepsi-Cola"; el primer carnet plastificat de la meva vida. L'insignia de la Pepsi, que també ens van regalar (avui en diríem el "pin") em sembla que la vaig canviar per cromos o alguna altre "insígnia". "Temps era temps"...

josep lluis ha dit...

L'eslogan "haga una pausa y bebe Coca Cola" va estar considerat durant bastant de temps el millor de la història de la publicitat. Quina millor escusa que invitar al que està treballant a que fagi una pausa?

Una altra curiositat: La primera botella de vidre, després d'una breu evolució, va adquirir la forma definitiva per exigències del màrqueting en busca de les formes de la silueta femenina.
Es que se les saben totes...

Ramon ha dit...

JOSEP LLUIS: Quins detalls tan interessants. Realment, els publicistes de la Coca-cola sembla que se les han sabut totes des de bon principi. L'eslògan premiat es molt bo i la botella ha quedat com el millor símbol de la marca. Segur que la forma que van triar ha tingut molt a veure...jeje.