Etiquetes

dijous, 21 de juliol del 2011

EL RIU EBRE

Justament en aquest tranquil paratge neix l'Ebre. Ja sabeu, Reinosa, concretament Fontibre, Cantabria. A la dreta mateix de la columna on hi ha l'imatge de la Verge del Pilar hi ha un petit forat pel que surt l'aigua procedent del Pico de los Tres Mares, molt a prop d'aquí, que es filtra formant l'aqüifer que produeix el naixement del riu. De fet son quatre els forats pels que brolla aigua, però tres d'aquests quatre quasi no ragen. Mirant aquest foradet principal, sembla que no en surti massa d'aigua, però realment son 500 litres per segon, que sense fer soroll van omplint el llit del riu. La varietat de colors que crea l'aigua, la vegetació i la llum filtrada el fan un lloc molt fotogènic.

4 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Precioses aquestes fotos i aquest lloc. No hi he estat mai i m'ha agradat veure'l

josep lluis ha dit...

Qué maco aixó de Fontibre, bones fotos. Ja m'has fet dentetes, m'agradaria veure-ho en viu i en directe.
Espero que en un futur aquesta aigua no s'en vagi aón no li correspón.

Júlia ha dit...

Com m'agradaria anar-hi, tinc pendent fer l'Ebro de dalt a baix seguit.

Ramon ha dit...

CARME; JOSEP LLUÍS; JÚLIA. Per a mi també era un d'aquells llocs que sempre havia tingut ganes de conèixer i aquest any ha pogut ser. De fet, aquestes fotos,son fetes el mateix dia que les vaig penjar al blog. En general la vida d'un riu, vull dir, conèixer el seu neixament, els paratges que "alimenta" i la seva desembocadura, em sedueix i si es tracta d'un riu com l'Ebre, no digue'm.