Etiquetes

dijous, 4 d’agost del 2011

BARCELONA - La meva Ciutat Vella. El Raval: El Pati de l'Hospital i el Milà i Fontanals

L'any 1406 es va inaugurar a Barcelona l'Hospital de la Santa Creu, entre els carrers de l'Hospital i Carme; que passats quatre segles va ser substituït per l' Hospital de Sant Pau.

Estem doncs, davant d'un conjunt arquitectònic gòtic que te 605 anys i que actualment acull l'Escola Massana d'Arts i Oficis, la Biblioteca de Catalunya, la Real Acadèmia de Medicina i altres instal-lacions d'us cultural.

Pel fet d'haver nascut davant mateix d'aquest conjunt, va ser per a mi, durant molts anys, un espai de joc i esbarjo. Sobre tot amb els amics del "cole", els del Milà i Fontanals que està també al costat mateix. Al sortir de classe hi anàvem per passar-ho bé.

Després de períodes en els que ha estat una mica bastant deixat, ara torna a fer goig i per això em sento content. (Aquestes fotos son de ahir mateix)



Les dues fotos que venen ara son del Grup Escolar Milà i Fontanals en el que vaig estudiar-hi quatre anys. Es manté intacte...quants records.




1 comentari:

josep lluis ha dit...

Quins records també les fotos! Tens raó en que ara està preciós el recinte. Jo no me l'havia patejat tant com tu de petit, es clar.
No obstant aixó, com que al meu cole (el Pere Vila) no es feia batxillerat oficial, l'estudiàvem igual i ens matriculàvem per lliure al Milà i Fontanals, del que només tinc records de por pels exàmens. Encara guardo el llibre blau de notes (per cert prou bones, no es per res).