Etiquetes

dimecres, 12 de juliol del 2017

BANGLADESH


Descobrir un país a través de la tele.


Bangladesh m'evocava fins fa un parell de dies un territori més aviat petit que gran veí de l'Índia i Pakistan que fa molts anys va patir els embats de la natura desfermada i de la guerra, coses que van portar a George Harrison a organitzar amb Ravi Shankar un concert benèfic que va tenir un gran ressò. Tot per recaptar fons per ajudar als seus habitants.

Doncs bé, un documental de la sèrie Trotamundos emès per tv2 va posar-me al corrent de com és aquest país ubicat al Golf de Bengala. De sobte em sento profundament ignorant pel poc que sé d'un país de més de 150 milions d'habitants amb una capital (Daca) de més d'onze milions de persones, de la que no recordava haver-ne sentit parlar.

El documental, magníficament realitzat i presentat per una de les guies que més m'agrada (Holly Morris), va acaparar la meva atenció des del primer minut. Cada una de les imatges i explicacions van portar-me a la contemplació i a la reflexió i a confirmar una vegada més que aquest planeta és ple de sorpreses i que la gent que l'habitem som en moltes coses semblants i en altres molt diferents i que per això mateix és tan fascinant.

Crec que si sentiu curiositat per veure aquest documental, el millor que puc fer és posar-lo al vostre abast. Aquí el teniu:


Si a més voleu escoltar l'album del concert de 1971,només heu de clicar:
 

2 comentaris:

Sara ha dit...

Siempre me llamó la atención que un país como ese, sea tan zen, tenga tanto culto al yoga y etc etc, y después haya tanta violencia, sobre todo contra la mujer...no se, cosas que pasan y pesan.
Mi abrazotedecisivo Ramón, ya de vacaciones, después de un final de curso intenso hasta el día 7 de julio. Un día de estos hablo con Montse, muchos besos a los dos.

José Luis ha dit...

El conflicte de Bangla Desh va tenir en el seu moment un escàs i crec que distorsionat ressò entre nosaltres. Jo m'hi vaig interessar gràcies a la campanya del George Harrison de la que tu parles. Aquell concert va ser fet com si fos per amics meus.

Bona recomanació la teva. He visionat el documental sencer, que està força bé, i coincideixo amb tu en la força de la presentadora/reportera.