Etiquetes

dissabte, 25 de setembre del 2010

Nivell MARGARIT


"Hem trobat, als carrers de petits pobles, fastuosos estucs de color terra esgrafiats pel vent..."


El nostre somni és fet de ciutats cultes

amb música i cafès hospitalaris,
la majestat d'un port i estacions
de ferro i vidre amb trens brunyits pels vespres
i per la pluja, la mateixa pluja
que ens acompanya en un petit hotel
o des de les finestres d'un museu.
Hi ha recers a l'empara de grans arbres,
gent callada, educada i ben vestida,
i les silencioses llibreries
on els ulls vaguen mentre cau la tarda.

Tantes ciutats on havíem d'anar, oh estimada.
La lluna surt damunt dels ponts de ferro
dels anys quan canvià la nostra llei.
Des de llavors el temps és una pluja
que ens ha amarat igual que una teulada.
Però en la llum del pati hem vist els temples
de marbre blanc i travertí daurat.
Hem trobat, als carrers de petits pobles,
fastuosos estucs de color terra
esgrafiats pel vent. Aquesta casa
del balcó i de l'eixida té una llum
de conversa i refugi. De nosaltres,
el qui quedi tindrà el xiprer i les heures
per fer-li de record i companyia
fins que ens trobem a les ciutats del somni.

4 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Doncs sí, un altre nivellàs! has començat un recorregut pels meus poetes preferits... hi hauria d'afegir Joan Salvat Papasseit.

Carme Rosanas ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
josep lluis ha dit...

Caram, estem de cultureta pujada! Tant aviat passem d'un bon plec de fotos a un de poesia. L'opció que avui ens presentes es de 1ª categoria. Jo em quedo amb el vers "el temps és una pluja que ens ha amarat igual que una taulada"

Ramon ha dit...

CARME.Salvat Papasseit no el tinc llegit, encara que els poemes d'ell musicats pel Raimon i per l'Ovidi els tinc molt presents.

JOSEP LLUIS: Doncs si; m'agrada més el vers que has triat tu que el que he fet servir per l'encapçalament.