Etiquetes

dilluns, 1 de juliol del 2013

CONCENTRACIÓ, UNIÓ, ESFORÇ, IL-LUSIÓ...


Aquest diumenge 30 de juny, a la Festa Major del Camp d'en Grassot, tres colles castelleres (Gràcia, Sabadell i Granollers) van oferir-nos sis castell.

 Tots els valors que transmeten els castellers ja estan dits i comentats. A mi personalment, sempre m'emociona veure'ls i sempre em fa patir el moment en que el castell, amb els més menuts a dalt de tot, tremola i amenaça amb fer llenya.

Al final, passi el que passi, la cara dels castellers és sempre un poema, ja sigui de goig per haver aconseguit la fita o de desencís per no haver-la aconseguit.


Aquest dia, vaig estar força estona entre ells, observant els seus moviments. Vaig admirar la seva concentració, la seva il-lusió, però també i de manera destacada els seus silencis.

Vaig sentit que l'acció predominava sobre de les paraules i és en aquest punt on vaig pensar que també en aquest sentit els castellers són un exemple.

Avui, trobo que es parla molt i s'actua poc. Hi ha molt bla, bla, bla. Crítiques, desqualificacions. Tothom creu tenir la raó i la solució dels problemes, convençut que els altres es mouen entra la ineptitud i la mala fe.

En el silenci de la pinya, en l'esforç dels que van pujant el castell, en els gestos precisos de tots i cada un dels components d'aquestes escultures humanes meravelloses, vaig sentir el valor de l'acció .



3 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

A mi també m'emocionen els castells... molt.

I t'aplaudeixo el post.
Tens tota la raó, sovint llegeixo persones que ho critiquen sempre tot i tot i penso sempre què farien ells? Potser no res.

Hem d'ajuntar esforços com els castellers... i així poder anar amunt, amunt.

Ramon ha dit...

CARME: Per avançar, per millorar. Que bé aniriem si, com tu dius,ajuntensim esforços com els castellers.

Josep Lluis ha dit...

Molt maca la sèrie.

I els que no som castellers, quan entrem en acció?