Etiquetes

dimecres, 7 de gener de 2015

UN ISETTA CIRCULANT PER BARCELONA - GENER 2015



Des de l'autobús vaig fer aquesta foto el passat dia 3 de gener. Lloc: la plaça de Tetuan de Barcelona.

El simpàtic cotxet, de només 10 CV. de potència, que de cop em va portar a la meva infantesa, circulava amb absoluta naturalitat entre els seus rebesnéts del segle XXI.

Un detall curiós que he descobert sobre la foto: el conductor em recorda algú. A vosaltres no?.

Reprodueixo seguidament el que diu la Wikipèdia sobre aquesta petita joia mecànica.

L'originalitat i la senzillesa defineixen les característiques tècniques de l'Isetta, a mig camí entre una motocicleta i un cotxe. El motor era un bicilíndric de dos temps i 236 cc que transmetia la força a l'eix posterior mitjançant una cadena. La via posterior era considerablement més estreta que l'anterior per tal que pogués funcionar sense diferencial. La refrigeració era per aire forçat i la potència estava al voltant dels 10CV. El pes total estava per sota dels 330 kg i la velocitat màxima fregava els 80 km/h.

Un dels trets més destacats de la Isetta era la forma d'accés a l'interior. L'única porta estava ubicada en el frontal del vehicle i al obrir-se es desplaçava el volant de la direcció per a facilitar l'entrada dels passatgers.

La producció a Itàlia a penes va superar el miler d'exemplars, però va ser el fabricant alemany BMW el que més va popularitzar aquest vehicle que li va ajudar a superar un període difícil en què les gammes esportives i de luxe no tenien eixida al mercat. En total es van produir unes 160.000 unitats, de les quals unes 136.000 corresponen a BMW.