Etiquetes

diumenge, 8 d’abril del 2018

CONDUIR O NO CONDUIR: AQUESTA ÉS LA QÜESTIÓ QUAN JA ETS GRAN O MOLT GRAN



Fa uns dies sopant amb uns bons amics, la majoria de seixanta i molts i algun amb setanta anys, va sortir el tema de la renovació del carnet de conduir i la conveniència o no de limitar la possibilitat de portar cotxe o moto a partir d'una edat determinada.

Com és natural van sorgir diferents opinions i algunes d'absolutament contraposades.

Per a mi és un tema important. M'agrada molt conduir però sóc conscient que les facultats van retrocedint. Ni la vista, ni els reflexos ni l'agilitat és la mateixa de fa uns anys. Tot i això encara em considero apte per portar cotxe sense posar en risc la vida de ningú per aquests motius. Em pregunto si seré capaç d'adonar-me'n quan això canviï i aleshores, voluntàriament, d'abandonar el cotxe.

En mig de la tertúlia, una amiga va suggerir una idea que em va agradar: mentre no es decideix res al respecte per les autoritats de trànsit: fer posar en els cotxes conduïts per persones grans un senyal que ho adverteixi als altres conductors. Ni hi ha pels conductors novells i pels minusvàlids, Quan les veiem, els altres vehicles saben que aquell cotxe pot sorprendre'ns amb una maniobra inesperada. Els avis també ho podem fer i ho fem de vegades. Ja imagino que no a tothom en aquesta situació li agradaria portar aquest avís penjat darrere el cotxe, però potser podria evitar algun disgust.



2 comentaris:

José Luis ha dit...

Em sembla molt bona idea. A mi no em faria res portar aquesta senyal. Reconec que és veritat i es obvi que amb els anys es perden capacitats.

Ramon ha dit...

JOSEP LLUÍS: A mí tampoc em faria res portar l'enganxina, això sí, sempre que fos simpàtica i respectuosa. Res de "Peligro!, vejestorio al volante", hehe.